Ηλεκτρονική Έκδοση Περιοδικών του ΕΚΠΑ

Ερμηνείες των νηπιαγωγών για τις επιδόσεις των μαθητών στο γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας: τα όρια της κοινωνικής θεωρίας και ο βιολογισμός

Ελένη Ζάχου

Περίληψη


Στο άρθρο αναλύονται οι ερμηνείες των νηπιαγωγών σχετικά με την επίδοση των μαθητών/ητριών στο γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας κατά την εφαρμογή του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (2003).       

Το αναλυτικό αυτό πρόγραμμα αποτελεί ορόσημο στην ιστορία των προγραμμάτων για την προσχολική αγωγή καθώς σηματοδοτεί  τη στροφή τους στην κατεύθυνση των αυστηρά οριοθετημένων μαθησιακών στόχων και την αξιολόγηση των ικανοτήτων μαθητή κι εκπαιδευτικού.

Οι νηπιαγωγοί, υιοθετώντας τον ηγεμονικό λόγο του αναλυτικού προγράμματος ερμηνεύουν τις επιδόσεις των μαθητών υιοθετώντας τις κατηγορίες της ατομικής και βιολογικής ικανότητας, μην μπορώντας να ενσωματώσουν την κοινωνική θεωρία ως εργαλείο ανάλυσης για τη τάξη και τη διδασκαλία.


Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.26247/kritekp.5.2398

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.