Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Και γιατί όχι Εργαστήρια Γνώσης;
Περίληψη
Η παρούσα εργασία εστιάζει στην έννοια των «δεξιοτήτων» και αναλύει τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος Skills Workshop. Πιο συγκεκριμένα, στόχος της μελέτης είναι να υποδηλώσει ότι υπάρχει ισχυρή σύνδεση μεταξύ της έννοιας των «δεξιοτήτων», αφενός, και των σημερινών αναγκών της αγοράς εργασίας, αφετέρου. Η δραματική επίδραση των τρεχουσών οικονομικών εξελίξεων στις παιδαγωγικές σχέσεις είναι στο προσκήνιο. Υπό αυτό το πρίσμα, αντιμετωπίζουμε το ζήτημα του αναπροσανατολισμού των σχολικών πρακτικών και της εμφάνισης νέων παιδαγωγικών θεωρητικών εργαλείων. Σε αντίθεση με αυτήν την εξέλιξη, προτείνουμε έναν άλλο τρόπο σκέψης που ενισχύει την κριτική επίγνωση της γνώσης της πραγματικότητας και ενθαρρύνει την αυθεντική και χειραφετημένη δράση των ανθρώπων.
The present paper focuses on the concept of “skills” and analyses the way in which it is utilised within the context of the Skills Workshop course. More specifically, the aim of the study is to suggest that there is a strong connection between the concept of "skills", on the one hand, and the current needs of labor market, on the other. The dramatic influence of current economic developments on pedagogic relations is foregrounded. In light of this, we face the issue of the reorientation of school practices and the appearance of new pedagogical theoretical tools. Opposite to this development, we propose another way of thinking that fosters critical awareness of knowledge of reality and encourages authentic and emancipated action of people.
Πλήρες Κείμενο:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26247/kritekp.3.2320
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.