Κριτικός ψηφιακός γραμματισμός - Για τη μείωση των ανισοτήτων πρόσβασης στην ψηφιακή γνώση
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση των κριτικών προσεγγίσεων σχετικά με την Ψηφιακή Γνώση, εξετάζοντας τις πιο πρόσφατες σχετικές μελέτες. Κατ’ αρχήν, αναλύει την έννοια του Κριτικού Ψηφιακού Γραμματισμού, η οποία αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου να αξιολογεί και να αναλύει κριτικά τις πληροφορίες και τα ψηφιακά περιεχόμενα που συναντώνται στον ψηφιακό κόσμο.
Στην εργασία αυτή προτείνεται η άποψη ότι η Κριτική Παιδαγωγική μπορεί να γονιμοποιήσει τις αναλύσεις για την Ψηφιακή Γνώση μέσω του κριτικού ψηφιακού γραμματισμού ενθαρρύνοντας τους/ις εκπαιδευτικούς και τους/ις μαθητές/ήτριες να αναλύουν κριτικά το ψηφιακό τοπίο, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δρουν ως υπεύθυνοι/ες πολίτες, να αποκτούν κριτική συνείδηση και να αμφισβητούν την ηγεμονική κουλτούρα και τις κοινωνικές δομές ανισότητας.
Πλήρες Κείμενο:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26247/kritekp.5.2564
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.