Ηλεκτρονική Έκδοση Περιοδικών του ΕΚΠΑ

Το νόημα της Ελληνικής Επανάστασης στα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας του Λυκείου. Μια «συμβολική» μάχη σε έναν ιδεολογικό πόλεμο

Βιργινία Αρβανιτίδου, Αλεξάνδρα Μητσιάλη

Περίληψη


The following article's purpose is to manifest the ideology in the historical narrative of the 1821 Greek Revolution in the latest schoolbook editions of Greek Contemporary and Modern History which are taught in the Greek Lyceum.

Having selected as axes of analysis a) the character of the Greek Revolution, b) the National Assembly of Epidaurus, c) the civil conflicts, d) the outcome of Revolution, we therefore tend to regard comparatively the two historical narratives, highlighting both the explicit and the latent aspects of ideology and the political viewpoint they are carrying and thus presented and evaluated in the historical events in each one of the books.


Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.26247/kritekp.1.2243

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.