Ηλεκτρονική Έκδοση Περιοδικών του ΕΚΠΑ

Αναπτύσσοντας κριτικές μετασχηματιστικές στρατηγικές σε πρόγραμμα μετεκπαίδευσης μελλοντικών και εν ενεργεία εκπαιδευτικών

Αναστάσιος Σιάτρας, Νεκτάριος Τσόκας, Δημήτριος Πρεμέτης

Περίληψη


Στόχος της εργασίας είναι να αναλυθούν οι αντιλήψεις σπουδαστριών/τών που συμμετείχαν σε πρόγραμμα παιδαγωγικής μετεκπαίδευσης όσον αφορά στο αν μπορούν όλες/οι οι μαθήτριες/τές να πετύχουν ισότιμα υψηλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη διαδικασία αυτή. Οι σπουδάστριες/τές συμμετείχαν σε ερευνητικό πρόγραμμα για την ενίσχυση διαλεκτικών και βιωματικών στρατηγικών για τη διασφάλιση ισότιμα υψηλών εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων σε όλα τα παιδιά, που συμβάλλει στην ανεμπόδιστη ανάπτυξη των μαθητριών/τών και στην ενδυνάμωση της κοινωνικο-πολιτισμικής τους ταυτότητας. Ο ερευνητικός σχεδιασμός της εργασίας αναφέρεται στην κριτική έρευνα-δράση, ενώ υλοποιείται ποιοτική ανάλυση περιεχομένων των δεδομένων της έρευνας. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι ενώ οι αρχικές αντιλήψεις των συμμετεχουσών/όντων ανέδειξαν τη θεώρηση ότι η επιτυχία (ή αποτυχία) των μαθητριών/τών να διασφαλίσουν υψηλά ποιοτικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα αφορά σε ατομικό επίπεδο τα παιδιά (π.χ. περισσότερη μελέτη), μετά τη λήξη του προγράμματος οι αντιλήψεις αυτές μετατοπίστηκαν ουσιωδώς, υποστηρίζοντας ότι σημαντικό ρόλο στη διαδικασία αυτή έχουν τα στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας (π.χ. αναλυτικό πρόγραμμα). Η μετατόπιση των αντιλήψεων που παρατηρείται συμβάλλει στην προοδευτική αποδόμηση του αφηγήματος της «ατομικής ευθύνης» των μαθητριών/τών να διασφαλίσουν ισότιμα υψηλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Συμπερασματικά, υποστηρίζεται ότι είναι σημαντικό να οικοδομούνται στοιχεία που ενισχύουν τις κριτικές παιδαγωγικές στρατηγικές στην αρχική εκπαίδευση μελλοντικών ή/και μετεκπαίδευση εν ενεργεία εκπαιδευτικών.


Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.26247/kritekp.2.2263

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.