Ηλεκτρονική Έκδοση Περιοδικών του ΕΚΠΑ

Οι Πρακτικές Κριτικού Γραμματισμού στο Πλαίσιο της Οπτικής της Κοινωνικής Ανασυγκρότησης του Αναλυτικού Προγράμματος: Προτάσεις και Εφαρμογές

Ιωάννα Σαββίδου

Περίληψη


Το παρόν άρθρο εστιάζει στις πρακτικές κριτικού γραμματισμού που μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του προβληματισμού των μαθητών/τριών σε σχέση με τα κοινωνικά ζητήματα ώστε το σχολείο να μπορέσει να αποτελέσει φορέα κοινωνικής αλλαγής. Μέσα από μια Κριτική Έρευνα Δράσης που πραγματοποιήθηκε σε μια Στ΄ τάξη Δημοτικού Σχολείο σε ημιαστική περιοχή του Νομού Καβάλας, 20 μαθητές/τριες (13 αγόρια - 7 κορίτσια) μελέτησαν τοπικά κοινωνικά ζητήματα οργανωμένα σύμφωνα με τις αρχές της Οπτικής της Κοινωνικής Ανασυγκρότησης του αναλυτικού προγράμματος, προκειμένου να εντοπιστούν – ανάμεσα σε άλλα – οι πρακτικές εκείνες γραμματισμού που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της κριτικής συνειδητοποίησης των μαθητών/τριών.

 

The focus of this article is on the Critical Literacies Practices which can develop student’s critical thinking and critical consciousness, in order for them to become capable of dealing with the problems of modern society and participate consciously and critically in social institutions. A part of Critical Action Research is presented on the article based on the practice and the reflective observation of a pedagogical proposal which is founded on the principles of Social Reconstruction for the primary Curriculum and Critical Literacies Practices aimed at developing critical consciousness on Primary School students. The research was carried out in a public Primary School in the area of Chryssoupoli-Kavala (Greece), 20 students participated in an integrated Social Studies subject.


 


Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.26247/kritekp.3.2315

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.