Ηλεκτρονική Έκδοση Περιοδικών του ΕΚΠΑ

Σχολικός ηγέτης: Ιδεολογικοί μύθοι και ρεαλιστική υλικότητα

Αλεξάνδρα Μητσιάλη

Περίληψη


Το συγκεκριμένο άρθρο επιχειρεί να προσεγγίσει κριτικά τη συζήτηση σχετικά τη θεωρία της αποτελεσματικότητας που αναφέρεται στη διοίκηση και λειτουργία ενός σχολικού οργανισμού και κυρίως στον όρο του «σχολικού ηγέτη». Αρχικά διατρέχει την έννοια της αποτελεσματικότητας, από την εμφάνισή της στον κόσμο των επιχειρήσεων μέχρι την υιοθέτησή της από τον κυρίαρχο παιδαγωγικό λόγο του 20ου & 21ου αιώνα. Στη συνέχεια, εξετάζει την έννοια του «διευθυντή-ηγέτη», τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά του καθώς και τις διαφορές του από εκείνα του «παραδοσιακού» αλλά και του «χαρισματικού» διευθυντή, όπως αυτά παρουσιάζονται στη σχετική βιβλιογραφία, αναδεικνύοντας την ιδεολογική και πολιτική λειτουργία της θεωρητικής τεκμηρίωσης, η οποία επιχειρεί να στηρίξει επιστημονικά την ανάγκη εγκαθίδρυσης και αποδοχής της νέας σχολικής ηγεσίας.

This article critically approaches the debate concerning the theory of effectiveness which refers to the school function and management and mainly to the term "school leader". At first, the theory deals with the concept of effectiveness from its initial appearance in the business domain to its adoption by the dominant pedagogical narrative of the 20th & 21st centuries. Following, the article examines the concept of the "principal leader" and its characteristic features in comparison to those of the "traditional" and the "charismatic" principal, as presented in the relevant literature. At the same time, this article gives prominence to the ideological and political function of the theoretical argumentation, which attempts to scientifically support the need to establish and welcome the new notion of school leadership.


Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.26247/kritekp.4.2420

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.